مطالب پزشکی وسلامت4
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مطالب پزشکی وسلامت4
نوشته شده در سه شنبه 5 آذر 1392
بازدید : 1427
نویسنده : Mohammad

 گرچه پیش از این معلوم شده بود که تلقیح سالانه واکسن آنفلوانزا می ‌تواند به شما کمک کند تا از خودتان در برابر تاثیرات آزار دهنده ویروس آنفلوآنزا محافظت کنید. اما بررسی های اخیر نشان می دهد که تزریق واکسن آنفلوآنزا علاوه بر جلوگیری از بیماری فصلی، احتمال بروز سکته قلبی و مغزی را به میزان 50 درصد کاهش می دهد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، یکی از مهمترین دلایل بروز انواع بیماری های قلبی و عروقی، عفونت دستگاه تنفسی است که بیماری آنفلوآنزا و بیماری های شبه آنفلوآنزا، شایع ترین علل آن محسوب می شوند.

 

محققان کانادایی در این بررسی 6700 بیمار با میانگین سنی 67 سال مورد آزمایش قرار گرفتند که نیمی از آنان در مقابل آنفلوآنزا واکسینه شده بودند؛ همچنین نیمی از این افراد سابقه بیماری قلبی وعروقی داشتند.

 

داوطلبان به مدت هشت ماه تحت نظر قرار گرفتند، درنهایت نتایج حاکی از آن بود که احتمال بروز سکته و بیماری های قلبی در این افراد حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

 

پزشکان به تمام افراد و به خصوص سالمندن توصیه می کنند که از واکسن آنفلوآنزای فصلی استفاده کنند؛ البته مشاوره با پزشک معالج، قبل از اقدام به واکسیناسیون ضروریست.

 

بیماری قلبی، مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر دنیاست.

 

نتایج کامل این تحقیقات در شماره اخیر نشریه The Journal of the American Medical Association به چاپ رسیده است .

 

آنفلوانزا ویروسی است که هرسال تغییر ماهیت می دهد، در یک سری از افراد باید هرساله این واکسن تزریق شود تا مانع ورود ویروس‌های جدید به بدن شوند.



:: موضوعات مرتبط: مطالب پزشکی سلامت , ,
:: برچسب‌ها: مطالب پزشکی وسلامت ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: